Försäljning- & leveransvillkor

Priser

Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms på 25%.
Frakt tillkommer på alla beställningar som ska skickas.

Beställning

Beställning av Garageinredning Norden ABs produkter kan göras via www.garageinredning.se, e-post eller via telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mejl.

Först när orderbekräftelse är mottagen av kund är beställningen bindande från Garageinredning Norden ABs sida.

I samband med beställning registrerar Garageinredning Norden AB dina uppgifter i ett kundregister. Vi kommer inte att lämna ut några uppgifter till andra företag.

Betalning

Vi använder Svea Webpay Checkout som betalningsleverantör för kort-, faktura och delbetalningar.

Efter att du lagt en vara i varukorgen och gått vidare till kassan väljer du betalningsalternativ. På vår hemsida är följande betalningsalternativ möjliga: – Kort: VISA/Mastercard – Faktura (30 dagars betalningsvillkor för företag och 14 dagar för privatpersoner) – Delbetalning, endast för privatpersoner.

Det är möjligt att ange en faktureringsadress och en annan leveransadress genom att identifiera dig med BankID. Fullständiga villkor för de olika alternativen i Svea Checkout hittar du i kassan.

Leverans

Normal leveranstid inom Sverige är ca två till sju arbetsdagar, men vissa beställningar kan ta längre tid. Vid längre leveranstid informeras du via e-post.

Vid alternativet ”Hämta själv hos Garageinredning.se ” så tillkommer ingen frakt. I dessa fall skickar vi ett mejl när ordern finns för avhämtning.

Vi packar ordern och meddelar därefter när den är skickad. Vi reserverar oss för att varor kan vara slutsålda och meddelar det i sådana fall via e-post.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar eller borttappade sändningar beroende på fraktföretaget.

Alla merkostnader för oss i form av terminal och returfrakt kostnader som uppstår genom att kunden inte har tagit emot sändningen kommer debiteras kunden. Terminal kostnader uppstår 4 dagar efter avisering och returfrakt efter 14 dagar.

 

Transportskador

Skador på emballaget

KONTROLLERA EMBALLAGET NOGA VID LEVERANS!

Om du noterar skador på emballaget är du skyldig att påtala det för DHLs chaufför, så att de noterar transportskadat emballage innan kvittens görs. Be chauffören att även göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln.

När du tar emot godset godkänner du i annat fall till DHL (genom din kvittens av godset) att det inte finns någon synlig emballageskada.

Garageinredning Norden AB tar ej ansvar för synliga transportskador som inte anmälts till DHL vid leveranstillfället.

Om godset efter uppackning konstateras vara skadat kontaktar du vår kundtjänst och anmäler skadan.

Ej synlig transportskada

Dolda transportskador ska anmälas omgående till vår Kundservice dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi bilder på skadans omfattning.

Hur gör jag vid transportskada?

Då skadeanmälan kräver en del undersökningsarbete ber vi dig att primärt använda mejl vid denna typ av ärende. Anmälan om transportskada skall alltid anmälas till oss inom 5 dagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt när du tar emot varan.

För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Felexpediering

En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad

Restnoteringar 

Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den åter finns i lager. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas alla produkter när samtliga produkter finns för leverans. Vi gör normalt inga delleveranser. Vi tar kontakt med er om det skulle vara restnotering på ordern, så får ni välja om ni vill avbeställa eller vänta.

Ångerrätt/reklamation

Garageinredning Norden AB tillämpar Distansavtalslagen. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

Du betalar själv returfrakten.

Kontakta oss på 0700 20 66 90 eller info@garageinredning.se innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan återbetalas dina pengar.

Garanti

Vi tillämpar ett års garanti på samtliga produkter enligt konsumentköplagen. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

Personuppgifter och cookies

Garageinredning norden AB garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss.

Hur behandlar vi din personliga information?

Det kan du läsa om i vår integritetspolicy som du hittar här

Garageinredning.se använder sig av cookies. Cookies är små textfiler som används för att ge våra besökare tillgång till vissa funktioner.
En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid medan en session cookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är på webbplatsen. Denna cookie försvinner när besökaren stänger webbläsaren.

Vi använder cookies för att förbättra sajten, hålla reda på vilka produkter besökaren lägger i varukorgen och för att kunna hantera besökarens köp. Om du inte vill använda dig av cookies kan du stänga av det i inställningar i din webbläsare. Observera att om du väljer att stänga av cookies så försvinner vissa funktioner på webbplatsen.

Kundomdömen och Recensioner

En tid efter att du mottagit din order skickar vi ett mejl där vi ber dig att utvärdera din köpupplevelse, samt lämna ett omdöme om de produkter du köpt. Detta mejl skickas ut till våra kunder i avsikt att förbättra vår sida samt våra produkter, för att skapa en ännu bättre kundupplevelse. Du är inte skyldig att svara på denna utvärdering.

Genom att skicka in ditt kundomdöme och/eller recension till oss tillåter du Garageinredning.se att royaltyfritt använda, kopiera, publicera, översätta ditt omdöme och/eller recension utan ersättning till dig. Du godkänner också att ditt omdöme och/eller recension kan komma att användas i marknadsföringssyfte.

Garageinredning.se förbehåller sig rätten att radera innehållet som visas på vår hemsida. Vi förbehåller oss också rätten att ta bort eller att vägra att publicera något omdöme som kan uppfattas kränkande eller använder ett språk som inte är lämpligt eller av någon anledning vilken vi ej har skyldighet att redovisa.

Reservation

Garageinredning Norden AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Ändring av villkoren

Garageinredning Norden AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen).

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Garageinredning Norden AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Kontaktuppgifter

Garageinredning Norden AB
Organisationsnummer 559106-1907
Postadress: Vågsnäsvägen 203
89292 Domsjö
Telefon 0700 20 66 90
info@garageinredning.se

Uppdaterades senast 2019-02-11